• Przejdź do treści głównej
  • Przejdź do treści dodatkowych
  • Przejdź do menu
  • Kontrast
    • Tryb domyślny
    • Tryb nocny
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i biały
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i żółty
    • Wysoki kontrast - tryb żółty i czarny
  • Rozmiar czcionki
    • Mniejsza czcionka
    • Domyślna czcionka
    • Większa czcionka
  • Widok
    • Stały układ
    • Szeroki układ
Przedszkole w Pakosławiu
bawi, uczy, rozwija
  • Start
  • Oferta
  • Galeria
  • Kontakt
  • Dokumenty
  • Piosenki i wiersze
  • Dla Rodziców
  • Start
  • Oferta
  • Galeria
  • Kontakt
  • Dokumenty
  • Piosenki i wiersze
  • Dla Rodziców
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna
  • Dla Rodziców

Dla Rodziców

Ogłoszenia - Biedronki

16-20 styczeń

  BABCIA I DZIADEK TO SKARB

  1. Babcie i dziadkowie- rozmowa przy gazetce tematycznej- co to jest rodzina?, kto wchodzi w skład rodziny?, Kto to jest babcia/ dziadek? Itp. Pokaz drzewa genealogicznego.
  2. Z babcią i z dziadkiem- rozmowa kierowana o roli babć i dziadków w życiu dzieci.
  3. Dzieci wiedzą lepiej- zabawy językowe
  4. Korale dla babci- ćwiczenia małej motoryki
  5. 4,5l- Karty pracy- przeliczanie elementów w zbiorach, łączenie od najmniejszego do największego, odwzorowywanie obrazków, grafomotoryka.
  6. Portret babć i dziadków- rysowanie z wyobraźni, wyjaśnienie pojęcia PORTRET.
  7. Wykonanie upominków dla babć i dziadków
  8. Matematyczne drzewo genealogiczne- zabawa matematyczna. Porządkowanie zbiorów wg. liczebności
  9. Skarby babci i dziadka- zabawa matematyczna. Klasyfikowanie, stosowanie określeń, mniej, więcej, tyle samo.
  10. Śruby i nakrętki-zabawa matematyczna
  11. Skarb- zabawy z literą S, s- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej
  12. Ćwiczenia poranne codziennie, Ćwiczenia gimnastyczne 1x w tygodniu, spacery.
  13. Wyjście do Biblioteki w Pakosławiu na zajęcia o Kubusiu puchatku 18.01
  14. Spotkanie z Policjantem ”Bezpieczne Ferie” 19.01

 

9-13 styczeń

 ZIMOWE SZALEŃSTWO

  1. Zimowy Artysta- zabawa dydaktyczna , słuchanie i omówienie treści opowiadania „ Mróz na szybie” W. Dulemby.
  2. Artystą być- budowanie krótkich wypowiedzi na temat artysty i jego obrazów
  3. 4,5- Karta pracy- zapoznanie z dziełem malarskim i jego twórczą interpretacją, analiza ilustracji, wypatrywanie niepasujących szczegółów.
  4. Widok przez okno- zabawa sensoryczna pobudzająca zmysł dotyku
  5. Symbole pogodowe- zabawa dydaktyczna połączona z ćwiczeniami grafomotorycznymi.
  6. Pogodowe rytmy- zabawa matematyczna z wykorzystaniem instrumentów
  7. Ciekawostki- poszukiwanie informacji na temat ptaków i innych zwierząt pozostających w Polsce na Zimę.
  8. Ptakozwierz- zabawa językowa z wykorzystaniem nazw ptaków i zwierząt
  9. Zwierzęta Zimą- rozmowa na temat niesienia pomocy zwierzętom Zimą.
  10. Wiem, gdzie zjem- wykonanie karmnika z papieru kolorowego i rolki . Malowanie palcami.
  11. Dzwonią dzwonki sań- zabawa z kółkami origami, wysłuchanie zimowego utworu
  12. Zimowe zabawy- zabawa muzyczna z wykorzystaniem instrumentów
  13. Perkusiści- zabawa dydaktyczna
  14. Ale sannna!- inscenizacja ruchowa do utworu muzycznego
  15. Zimowe szaleństwo- wysłuchanie i omówienie wiersza A. Frączek „ Na nartach”. Nawiązanie do sportów zimowych, Podkreślenie jak ważne jest bezpieczeństwo, zapoznanie z numerem alarmowym GOPR
  16. Sport to zdrowie- układanie i odgadywanie zagadek sportowych
  17. Dłuższy niż- zabawa matematyczna, porównywanie długości różnych przedmiotów
  18. Ćwiczenia poranne codziennie, Ćwiczenia gimnastyczne 1x w tygodniu, spacery .

2-5 styczeń

KOSMICZNE PODRÓŻE

  1. Rakietą ku górze- rozmowa na temat kosmosu, co zabrać ze sobą w kosmiczną podróż?
  2. Rakieta-praca plastyczna z wykorzystaniem papierowej rolki
  3. Wielkie odliczanie- zabawa ruchowa, odliczanie na wspak
  4. Gwiezdne wycinanki- ćwiczenia grafomotoryczne,
  5. 4,5latki KP- Kolorowanie figur wg. kodu
  6. Słońce i planety- rozmowa o układzie słonecznym
  7. Słoneczna gwiazda- słuchanie wiersza J. Brzechwy „ jasne jak słońce” oraz rozmowa na temat treści utworu.
  8. „P” jak podskoki, zabawy z literą P
  9. Lepienie planety z plasteliny
  10. Układ słoneczny- słuchanie wiersza B.Formy „PLANETY”, poszerzenie wiedzy na temat kosmosu
  11. Imiona planet-zabawa dydaktyczna, utrwalanie nazw planet
  12. Księżyc, co to takiego? Burza mózgów, ciekawostki o księżycu, jego wyglądzie i różnych fazach
  13. Zabawy z liczbą 8, przeliczanie w dostępnym zakresie
  14. Dzień i noc- zabawa matematyczna, układanie rytmów, rozmowa o czynnościach wykonywanych w dzień i w nocy.

 

19-23 grudzień

NOWY ROK TUŻ TUŻ

 

  1. Zegary dawniej i dziś – słuchanie wiersza B. Formy „ Różne zegary” i rozmowa na temat jego treści
  2. Jak zmierzyć czas- prezentacja zegarów, zapoznanie z klepsydrą
  3. Zegarowe zabawy- zabawa doskonaląca orientację w czasie, określanie czynności wykonywanych o rożnych porach dnia
  4. 4,5latki KP- klasyfikowanie zaprezentowanych czynności ze względu na porę dnia. Zegary i ich cienie.
  5. Ulotne chwile- zabawy z „ Panem Czasu” , rozmowa na temat upływu czasu i tego, czy można go zatrzymać
  6. Wczoraj, dziś, jutro- rundka, ćwiczenie językowe, rozumienie następstwa czasowego
  7. Wystawa kalendarzy- pokaz różnego typu kalendarzy
  8. Pory roku i miesiące- zajęcia edukacyjne, utrwalanie nazw miesięcy, łączenie miesięcy z porami roku
  9. Pory roku- ćwiczenia w klasyfikacji
  10. Dni tygodnia- zabawa dydaktyczna, utrwalanie nazw Dni tygodnia
  11. Zabawy z cyfrą 7
  12. Mrożone skarby- zabawa badawcza z wykorzystaniem lodu oraz lupy
  13. Nowy Rok- słuchanie wiersza L.J.Kerna „Bajka o Starym i Nowym Roku”- analiza treści utworu.
  14. Balonikowe przeliczenia- zabawy matematyczne z wykorzystaniem balonów

12-16 grudzień

Świąteczny czas

  1. W oczekiwaniu na choinkę- wysłuchanie opowiadania B. Ostrowickiej oraz rozmowa na temat jego treści.
  2. Świąteczne układanki- ćwiczenia pamięci, powtarzanie sekwencji ruchów i odwzorowywanie jej
  3. W domowym zaciszu- rozmowa, swobodne wypowiedzi na temat pomocy w pracach przedświątecznych
  4. Co tak pachnie? Zabawa sensoryczna, rozpoznawanie świątecznych zapachów
  5. Świąteczne przeliczenia- zabawa matematyczna, przeliczanie i klasyfikacja
  6. 4,5l KP- kolorowanie bombek wg. kodu
  7. Świąteczne skarpety- praca plastyczna
  8. Świąteczna pomoc- rozmowa na temat pomagania innym.
  9. Worek Mikołaja- zabawa sensoryczna, rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku
  10. Marzenia choinki- słuchanie listu od choinki, analiza jego treści, rozmowa o istocie świąt, podkreślanie wartości świąt rodzinnych
  11. Świąteczne rozsypanki- ćwiczenia spostrzegawczości, rozcinanie i układanie obrazka z części.
  12. Dwanaście potraw- burza mózgów, klasyfikacja obrazków.
  13. Ości-zabawa matematyczna

5-9 grudzień

Kulinarne wyzwania

  1. Co to za przedmiot ? zabawa dydaktyczna, nazywanie przedmiotów kuchennych i określanie do czego służą
  2. Talerz pełen witamin-ćwiczenia w klasyfikacji, komponowanie talerza ze zdrową żywnością
  3. W co stukam? Ćwiczenia słuchowe
  4. 4, 5latki KP- praca z obrazkiem, wybieranie zdrowych produktów, uzupełnianie rytmu
  5. Bezpieczeństwo w kuchni- zabawa dydaktyczna, utrwalanie nazw urządzeń, uważne słuchanie wiersza T. Plebańskiego „W kuchni” i rozmowa.
  6. Zabawy z literą „R”- zapoznanie z obrazem graficznym liter „R”, „r” analiza i synteza słuchowa
  7. Produkty i ich pochodzenie- rozmowa na temat ulubionych potraw oraz produktów z jakich są zrobione, klasyfikowanie.
  8. Piramida zdrowego żywienia i stylu życia dzieci- przedstawienie i omówienie obecnie obowiązującej piramidy zdrowego żywienia
  9. Piramida zdrowia- ćwiczenia w klasyfikacji, umieszczanie we właściwym miejscu produktów z konkretnych grup.
  10. Książka kucharska- wprowadzenie do tematu zajęć, wyjaśnienie pojęcia „ przepis kulinarny”
  11. Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść- słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej i rozmowa o jego treści
  12. Sześć kucharek-zabawy matematyczne, tworzenie zbiorów sześcioelementowych, liczenie.
  13. Poznanie graficznego obrazu liczby 6, liczenie.
  14. W kuchni i restauracji- kształtowanie umiejętności społecznych, kształtowanie nawyków porządkowych, przypomnienie zasad savoir vivre
  15. Co tak smakuje, co tak pachnie? Zabawy doskonalące zmysły.

 

28 listopad - 2 grudzień

W świecie Teatru

  1. Legenda o smoku wawelskim- oglądanie teatrzyku kukiełkowego i rozmowa na temat przedstawienia
  2. 4,5 l KP- liczenie i rysowanie wzorów na kostiumach aktorów, łączenie obrazków w pary, kolorowanie obrazków, przeliczanie.
  3. Ile pacynek? Zabawa matematyczna
  4. W teatrze- słuchanie opowiadania R. Jędzrzejewskiej- Wróbel „Teatr”, rozmowa na temat teatru i tekstu. Widownia i scena- pogadanka i „burza mózgów”
  5. Zabawy z literą „Y”- analiza i synteza słuchowa
  6. Niedokończone zdania- zagadki o Teatrze
  7. Gdzie jest smok?- ćwiczenie orientacji w przestrzeni
  8. Miniteatr- zabawa dramowa, odgrywanie scenek teatralnych z użyciem kukiełek
  9. Para- zabawa orientacyjno-porządkowa
  10. Co tu było? Zabawa rozwijająca pamięć i myślenie
  11. Będę aktorem- słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej „ AKTORKA”, rozmowa na temat jego treści.
  12. Ćwiczenia poranne codziennie, Cwiczenia gimnastyczne 1x w tygodniu, spacery.

 

21- 25 listopad

W ŚWIECIE EMOCJI

1.My i nasze emocje –zajęcia edukacyjne, odkrywanie i rozpoznawanie różnych emocji, łączenie koloru z emocją

  1. 4, 5latki KP- analiza ilustracji, dopasowywanie emotikonów- naklejek do sytuacji, liczenie od 1-5
  2. Muzyką malowane- zabawa relaksacyjna, malowanie do różnego rodzaju muzyki.
  3. Co robię? Co czuję?- zabawa pantomimiczna, określanie uczuć w danej sytuacji.
  4. Podróż do krainy gniewu- aktywne słuchanie opowiadania G. Kasdepke „GNIEW” i rozmowa na temat treści utworu. Czym jest złość? Rozmowa o sposobach na rozładowanie złości.
  5. „U” jak uśmiech- zabawa słuchowa, reagowanie uśmiechem na wyrazy z „U”, dzielenie wyrazów na sylaby, wyszukiwanie zdjęć, w nazwach których jest głoska „U”
  6. Głodny wróbelek- zabawa matematyczna z wykorzystaniem ziarenek
  7. Nasze smutki- burza mózgów, opowiadanie o sposobach radzenia sobie ze smutkiem
  8. Smutkiem malowane- zajęcia plastyczne, wyciszające, malowanie na mokrym papierze.
  9. Muzyka pełna emocji- rozmowa o różnym charakterze muzyki i skojarzeniach jakie wywołuje
  10. W krainie radości- słuchanie wiersza R. Witka „kolekcjoner uśmiechów” i rozmowa na temat tego, czym jest radość. Rozmowa o tym, jak zwierzątka okazują radość.
  11. Ćwiczenia poranne codziennie, ćwiczenia gimnastyczne 1x w tygodniu, spacery.

14-18 listopad

Deszczowa muzyka

1.Wyjaśnienie pojęcia meteorolog

2.Wysłuchanie opowiadania Włodzimierza Dulemby „KAPUŚNIACZEK”. Rozmowa nt. rożnych rodzajów deszczu. Rozmowa o  symbolach pogodowych.

3.Parasolki- słuchanie wiersza H. Bechlerowej

4.Zabawy z wodą- zabawy badawcze

5.Deszczowe kropelki- słuchanie opowiadania H. Bechlerowej JEDNA SREBRNA KROPLA

6.SKĄD SIĘ BIERZE DESZCZ- obieg wody w przyrodzie

  1. Deszczowa matematyka- zabawa matematyczna z tworzeniem zbiorów, kropelkowe zabawy

8.deszczowe wariacje- wycinanie kropel deszczu

  1. Czary mary z kolorami- tworzenie barw pochodnych
  2. W czasie deszczu dzieci się nie nudzą- rozmowa na temat sposobów na nudę
  3. Nasze humorki- zabawa językowa, nazywanie emocji
  4. zadania w kartach pracy 4 i 5 latki

13.Pasowanie Na Przedszkolaka 18.11

  1. Ćwiczenia poranne codziennie, 1x w tygodniu ćwiczenia gimnastyczne, spacery.

 

7-10 listopad

 Polska naszym domem

  1. Zabieram Polskę ze sobą- wysłuchanie wiersza E. Piotrowskiej oraz rozmowa na temat jego treści
  2. Góry, morze i jeziora- dopasowywanie obrazków do poszczególnych części mapy Polski
  3. Narodowe rytmy- zabawa matematyczna z wykorzystaniem narodowych barw
  4. Polska- mój kraj- wskazywanie najważniejszych miejsc w Polsce
  5. 4, 5 latki- plątaninka, ćwiczenia spostrzegawczości i grafomotoryki
  6. Poznajemy naszych sąsiadów- zapoznanie z państwami graniczącymi z Polską, zabawy językowe
  7. Narodowy quiz- zagadki nawiązujące do tematyki zajęć
  8. Symbole Narodowe- słuchanie fragmentu wiersza M. Rusinka i rozmowa na temat jego treści
  9. Jeszcze Polska nie zginęła- rozmowa na temat hymnu, ustalenie definicji, opowieść o historii hymnu
  10. Flaga Polski- malowanie farbami w konturach
  11. Nasz orzełek- godło Polski- odrysowywanie dłoni, wycinanie i przyklejanie ich na szablon orła, kolorowanie.
  12. Warszawa- burza mózgów, podawanie swoich skojarzeń ze stolicą oraz pomysłów, w jaki sposób powstała
  13. Czym jest legenda?- burza mózgów, wyjaśnienie terminu „LEGENDA”
  14. Wars i Sawa- jak powstała Warszawa- wysłuchanie legendy W. Chotomskiej oraz rozmowa na temat jej treści
  15. Podróż przez legendy polskie- opowiadanie legend o różnych polskich miastach ( Toruń, Zakopane, Kraków, Gdańsk,)
  16. Poznańskie koziołki- historyjka obrazkowa na podstawie wysłuchanej legendy.
  17. Święto NIEPODLEGLOŚCI - część artystyczna w wykonaniu dzieci. Odśpiewanie Hymnu o godz. 11:11
  18. Ćwiczenia poranne codziennie, ćwiczenia gimnastyczne 1x w tygodniu, spacery

 

Ogłoszenia - Pszczółki

16- 20 STYCZEŃ

BABCIA I DZIADEK TO SKARB

  1. Babcie i dziadkowie – rozmowa przy ilustracji . zabawy językowe „ Dzieci wiedza lepiej”
  2. Przeliczanie elementów w zbiorach , łączenie od najmniejszego do największego
  3. Laurka dla babci i dziadka – praca plastyczno – techniczna
  4. Rodzinne skarby- co to jest? – rozmowa nt rodzinnych pamiątek. „S” jak skarb – analiza słuchowa wyrazów
  5. Wszechstronna babcia – zabawa językowa , uważne słuchanie wiersza G. Strzebońskiego „ Babcia „. Rozmowa o roli babć w życiu dzieci
  6. Muffinki dla babci – grafomotoryczne dekorowanie wzorami literopodobnymi i nalepkami
  7. Wszechstronny dziadek – zabawy dramowe , pokazywanie sposobów spędzania czasu z dziadkiem
  8. Narzędzia dziadka – zabawy badawcze z wykorzystaniem magnesu
  9. Wyznaczanie trasy do babci i dziadka na kratkowym polu zgodnie z kodem
  10. Portret babci i dziadka – praca plastyczna, wyjaśnienie pojęcia portret
  11. Spotkanie z policjantem
  12. ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE , PORANNE

9- 13 styczeń

ZIMOWE SZALEŃSTWO

  1. Słuchanie opowiadania W.Dulemby „ Mróz na szybie” .Omówienie treści opowiadania. Cechy charakterystyczne zimy.
  2. Zapoznanie z dziełem malarskim i jego twórczą interpretacją. Analiza ilustracji i wypatrywanie niepasujących szczegółów
  3. Symbole pogodowe – rozmowa nt zjawisk pogodowych występ. zimą. Termometr – zapoznanie z różnymi rodzajami termometrów, omówienie zastosowania
  4. Praca plastyczna – „ Widok za oknem zimą”
  5. Zwierzęta zimą , rozmowa nt niesienia pomocy zwierzętom zimą . Tropy zwierząt – domino do uzupełniania
  6. Dzwonią dzwonki sań – różne rodzaje dzwonków, naśladowanie ich dźwięków, ćwiczenie spostrzegawczości
  7. Słuchanie i omówienie wiersza A.Frączek „ Na nartach” . Zwracanie uwagi na bezpieczeństwo w czasie zabaw zimowych
  8. Zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 8 . Umiejętność przeliczania w zakresie osiem liczebnikami porządkowymi
  9. Krajobraz zimowy – praca plastyczna
  10. Ćwiczenia gimnastyczne , poranne, spacery

 

12 - 23 grudzień

Świąteczny czas

1. W oczekiwaniu na choinkę - wysłuchanie opowiadania B. Ostrowickiej oraz rozmowa nt utworu

2. Wypowiedzi dzieci nt  pomocy w domu przed świętami

Zabawy sensoryczne " Co tak pachnie?"

3. Świąteczne przeliczenia- zabawy matematyczne , przeliczanie i klasyfikacja

4. Łańcuch z kół - praca plastyczno- techniczna

5. Świąteczna pomoc - rozmowa nt pomagania innym , burza mózgów

6. Pomocna dłoń - zajęcia plastyczne ,tworzenie symbolu pomagania

7. "Marzenia choinki" - analiza treści listu od choinki , rozmowa o istocie świąt ,podkreślenie wartości świąt rodzinnych

8. Pączkowa choinka - zajęcia plastyczne

9. Wigilia - wysłuchanie opowiadania W.Dulemby , rozmowa nt utworu , burza mózgów . Układanie historyjki obrazkowej według zdarzeń, opowiadanie

10. Eko - choinka - wykonanie pracy na konkurs plastyczny

11. Ćwiczenia gimnastyczne , poranne, spacery, zabawy ruchowe

5 - 9 grudzień

Kulinarne wyzwania

  1. Spotkanie z panią kucharką, rozmowa z gościem, miniwycieczka do kuchni przedszkolnej
  2. Co to za przedmiot? zabawa dydaktyczna , nazywanie przedmiotów i określanie do czego służą
  3. Spotkanie z Mikołajem- powitanie gościa piosenką i wierszem, obdarowanie własnymi pracami plastycznymi
  4. Piramida zdrowego żywienia i stylu życia dzieci. Omówienie obecnie obowiązującej piramidy zdrowego żywienia
  5. Historyjka obrazkowa – opowiadanie porządku chronologicznego obrazków
  6. Książka kucharska – wprowadzenie do tematu zajęć. Wyjaśnienia pojęcia – przepis kulinarny. Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej „ Gdzie kucharek sześć , tam nie ma co jeść”
  7. Zdrowa kanapka- wykonanie kanapek z zachowaniem kolejnych etapów
  8. Sześć kucharek- tworzenie zbioru sześcioelementowego. Zapoznanie z zapisem graficznym cyfry 6
  9. Praca plastyczno -techniczna „Nasze menu” ( wycinanie z gazet)
  10. Ćwiczenia poranne , gimnastyczne , spacery, zabawy ruchowe

28 listopad- 2 grudzień

W świecie teatru

  1. Pieczemy pierniki . Zapoznanie z legendą „ Toruńskie pierniki” wg. M. Kruger E. Stójowej
  2. Układanie historyjki obrazkowej na w/w temat według kolejności zdarzeń
  3. Lukrowanie o ozdabianie wypieczonych pierników
  4. „ W teatrze” – słuchanie opowiadania R. Jędzrzejewskiej- Wróbel „ Teatr”, burza mózgów „ Widownia i scena”
  5. Oglądanie teatrzyku kukiełkowego „ Legenda o smoku wawelskim”
  6. Kukiełka z drewnianej łyżki – praca plastyczno- techniczna
  7. Opowiadanie R. Piątkowskiej „ Aktorka” – rozm. z dziećmi nt treści . Zabawa dramowa. Pokaz filmu niemego lub teatru pantomimy
  8. Zabawy z literą „Y”
  9. Ćwiczenia manualne
  10. Ćwiczenia gimnastyczne , poranne , spacery w zależności od panujących warunków atmosferycznych, zabawy ruchowe

21-25 listopad

W świecie emocji

  1. My i nasze emocje – zajęcia edukacyjne -odkrywanie i rozpoznawanie różnych emocji , łączenie koloru z emocją. Jak się czuję – autoprezentacja ,ćwiczenia umiejętności okazywania emocji w różnych sytuacjach
  2. Analiza ilustracji- dopasowywanie emotikonów -naklejek do ilustracji.
  3. Dzień kredki w przedszkolu – oglądanie filmu edukacyjnego , jak powstają kredki
  4. Zadania plastyczno- techniczne związane z tematem dnia
  5. Podróż do krainy gniewu – wysłuchanie opowiadania G. Kasdepke „ Gniew”

„U” , jak uśmiech – reagowanie uśmiechem na wyrazy z „u”

  1. Rzeźbiarze – ćwiczenia motoryki małej z kawałka gazety formowanie wałka. Tworzenie z niego litery „u”
  2. Nasze smutki – burze mózgów
  3. Smutkiem malowane – malowanie na mokrym papierze
  4. Słuchanie wiersza R.Witka „ W krainie radości”
  5. Ćwiczenia klasyfikacji- Nasze emocje

Spacery, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, ćwiczenia gimnastyczne

14-18 listopad

Deszczowa muzyka

  1. Wysłuchanie opowiadania Włodzimierza Dulemby „KAPUŚNIACZEK”. Rozmowa nt. rożnych rodzajów deszczu. Rozmowa o symbolach pogodowych.

Deszczowi artyści – praca plastyczna

  1. Deszczem malowane – zabawy dramowe
  2. Zabawy badawcze z wodą
  3. Deszczowa kropelka – słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „ Jedna srebrna kropelka”
  4. Obieg wody w przyrodzie
  5. Zabawy z literą ”k”
  6. Słuchanie wiersza „ Parasole” H. Bechlerowej
  7. Zabawy muzyczne z parasolami i pałeczkami
  8. Poznajemy cyfrę „5” – zabawy matematyczne
  9. Ćwiczenia poranne, gimnastyczne, codzienne spacery

 

7-10 listopad

Polska naszym domem

  1. Oglądanie mapy i atlasów Polski.

„Zabieram Polskę ze sobą „ – wysłuchanie wiersza E. Piotrowskiej oraz rozmowa nt jego treści

  1. Rysowanie po śladzie konturu Polski, odnajdywanie flagi Polski wśród innych flag.
  2. Narodowe rytmy- zab. matematyczne z wykorzystaniem barw narodowych
  3. Polsk mój kraj – zajęcia edukacyjne , wskazywanie najważniejszych miejsc w Polsce
  4. Praca plastyczno- techniczna „ Chorągiewki”
  5. „ Kto ty jesteś” W. Bełza – nauka na pamięć

Rozmowa nt hymnu . Słuchanie fragmentu wiersza M. Rusinka „ Symbole narodowe”- rozmowa nt jego treści

  1. 11 listopada – krótka historia dla dzieci
  2. 11 listopada – przygotowanie programu artystycznego z okazji święta
  3. Ćwiczenia gimnastyczne , zabawy ruchowe, spacery

31 październik - 4 listopad

KRAINA BEZPIECZEŃSTWA

  1. Słuchanie opowiadania „ W przeddzień Święta Zmarłych”. Wyjaśnienie pojęcia „imienin”.
  2. „ W krainie bezpieczeństwa” – rozmowa z małpką Dobrusią
  3. Karty pracy- analiza sytuacji i ocena zachowania postaci na obrazku
  4. Bezpieczny dom- zab. dydaktyczna na podstawie doświadczeń dzieci . Znajomość zasad bezpieczeństwa o raz numerów alarmowych
  5. „ Bezpieczne podróże małe i duże – słuchanie opowiadania S. Szuchowej „ Przygoda z małpką”. „ Strachy precz” – rysowanie na kartce wyobrażenia swojego strachu
  6. Ćwiczenia poranne, gimnastyka, spacery
  7. Śpiew grupowy piosenek na Dzień Niepodległości

24 - 28 październik

Jesienne kołysanki

1. Ogladanie filmu edukacyjnego o mrówkach. Słuchanie wiersza M.Konopnickiej  " Przy mrowisku" i rozmowa o współpracy

2. Wzory grafomotoryczne - umiejętność rysowania po śladzie

3. Mrowisko - edukacja przez ruch

4. Leśni mieszkańcy - rozmowa, wzbogacanie wiedzy nt zwyczajów zwierząt leśnych. Sposoby przetrwania zimy

5. Makieta lasu - pr. plastyczno- techniczna

6. Rozmowa i burza mózgów " Zasady fair play"

7. Prezentacja piżam , słuchanie wiersza H. Łochockiej " Spać się chce"

8. Zabawy matematyczne - klasyfikowanie, przyporządkowywanie, przeliczanie

9. Dzień Dyni w przedszkolu - zabawy

10. Ćw. gimnastyczne , ćw. poranne , zab. ruchowe w ciągu dnia

11. Zajęcia muzyczne w przedszkolu

Ogłoszenie - Pieski

16 - 20 styczeń

Karnawał

 

  • Poznanie litery „ S, s”na podstawie wiersza T. Ferenc „ O smokach”, analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów, próby czytania

  • Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Bal karnawałowy i dziwne jajo” – rozwijanie mowy, poszerzanie wiedzy na temat atrakcji spotykanych na balikach

  • Słuchanie wiersza A. Frączek „ Bal przebierańców” – rozmowa na temat strojów i zabaw karnawałowych

  • Wykonanie serpentyn z papieru

  • „Na stoisku z maskami” – wprowadzenie znaku + jako dodawania, ćwiczenia w przeliczaniu

  • Zabawy w kodowanie – określanie położenia obiektu na płaszczyźnie

  • Spotkanie z policjantem – Bezpieczne ferie

  • Wyjście do biblioteki na zajęcia warsztatowe

9 - 13 styczeń

Mijają dni, miesiące

 

  • Poznanie litery „ r, R”, analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów, próby czytania

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Prawdziwy skarb”

  • Rozmowa na temat powtarzalności dni, miesięcy

  • Nauka nazw miesięcy

  • Ciekawe rymy – Doskonalenie dykcji i poczucia rytmu

  • Oglądanie różnego rodzaju zegarów i mechanizmów ich działania, poznanie zawodu zegarmistrza

  • Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia artykulacyjne

  • Poznanie cyfry 7, rozwijanie umiejętności przeliczenia w zakresie cyfry

  • Wykonanie pracy plastycznej – Kalendarz

  • Moja mapa skarbów – praca twórcza

12 - 16 grudzień

Nadchodzi zima

 

  • Poznanie litery „Y” , analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów kończących się głoską „Y”, próby czytania

  • Zabawa muzyczno – ruchowa „ Taniec śnieżynek”

  • Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Pierwszy śnieg i czerwone noski” – rozmowa na temat właściwego doboru ubioru o pory roku

  • Pory roku – ćwiczenia oddechowe

  • Bawimy się z bałwankami – zabawy matematyczne kształtujące orientacje przestrzenną

  • Praca plastyczna – Zimowy krajobraz

  • Rozwijanie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo – ruchowej- układanie zimowych puzzli

  • Zimowe kodowanie z prezentami

5 - 9 grudnia

Urządzenia elektryczne

 

  • Poznanie litery „l,L” na podstawie opowiadania A. Widzowskiej „ Lukrecja”; rozmowa na temat urządzeń elektrycznych; dzielenie słów na sylaby, analiza i synteza słuchowa wyrazów, próby czytania

  • Wprowadzenie znaków >, < ,=. Porównywanie liczebności zbiorów.

  • Dawniej i dziś – rozmowa na temat urządzeń gospodarstwa domowego w dawnych czasach i obecnie

  • Kodowanie z Mikołajem - zabawy w kodowanie

  • Praca plastyczna - „ Mikołaj”

  • Wizyta Świętego Mikołaja – zagadki i zadania od Mikołaja

  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas używania sprzętów elektrycznych

  • Doświadczenia z prądem

28 listopad - 2 grudzień

Tutaj rosły paprocie

 

  • Poznanie litery „ k, K” , analiza i synteza słuchowa, próby czytania.

  • Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Tymek na tropie dinozaurów” – rozmowa na temat utworu. Poznanie prawdopodobnych przyczyn wyginięcia dinozaurów

  • Wykonanie dinozaura z papieru – doskonalenie wycinania

  • Słuchanie utworu M. Terlikowskiej „ Węglowa rodzinka” – rozmowa na temat tego jakie produkty pochodzą z węgla

  • Poznanie pracy górnika na podstawie filmu edukacyjnego

  • Słuchanie opowiadania „ O czym szeptały iskierki” – rozmowa na temat tego skąd mamy węgiel. Poznanie właściwości fizycznych węgla i soli kuchennej

  • Poznanie liczby 5, przeliczanie w zakresie 5 za pomocą liczebników głównych i porządkowych

  • Zabawy w kodowanie

  • Pieczenie i lukrowanie pierników

  • Andrzejki

21 - 25 listopad

Znamy te baśnie

 

  • Poznanie literki „ d, D”, analiza i synteza słuchowa, próby czytania

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Baba – Jaga na basenie ” - rozmowa na temat zwyciężania dobra nad złem, dostrzeganie humoru w wysłuchanym utworze

  • Wykonanie własnych bajeczek, poznanie osób które tworzą bajki

  • Wykonanie pracy plastycznej – Księżniczka na zamku

  • Poznanie figury geometrycznej – prostokąta i jego cech charakterystycznych, rozpoznawanie poznanych figur geometrycznych

  • Wykonywanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej

  • Słuchanie baśni i bajek
  • Udział w zabawach z okazji Dnia Kredki

  • Zabawy w kodowanie

14 - 18 listopad

W świecie teatru

 

  • Wycieczka do manufaktury bombek w Krośnicach, poznanie etapów powstawania bombek, udział w warsztatach

  • Poznanie literki „t, T”, analiza i synteza słuchowa, próby czytania

  • Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Marzenia senne” – rozmowa na temat treści utworu

  • Rozwiązywanie zagadek słownych

  • Poznanie liczby 4, przeliczanie za pomocą liczebników głównych i porządkowych

  • Rozmowa na temat teatru , jego budowy, funkcji jaka spełnia.

  • Udział w przedstawieniu „ Szewczyk Dratewka”

  • Poznanie różnych rodzajów pacynek występujących w teatrze

  • Pasowanie na przedszkola

2-10 listopad

Jesienne nastroje

  • Utrwalenie kolorów, nazw i wyglądu figur geometrycznych

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Sposób na nudę”. Burza mózgów „ Co robić podczas jesiennej szarugi”

  • Poznanie liter „ i, I”, analiza i synteza słuchowa

  • Wykonanie doświadczenia pozwalającego sprawdzić , które przedmioty pływają a które toną

  • Poznanie cyklu krążenia wody w przyrodzie

  • Poznanie i wyznaczanie części wspólnej zbiorów

  • Poznanie zjawisk atmosferycznych: deszcz, burza, ulewa. Skutków zbyt wielkich opadów deszczu lub jego braku.

  • Udział w uroczystości – Święta Niepodległości

17 - 21 październik

Jesień na działce

 

  • słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Kolega z Afryki” – rozpoznawanie i nazywanie warzyw

  • poznanie litery „e, E”

  • dzielenie słów na sylaby i głoski

  • wykonanie eksperymentu kulinarnego – sałatka jarzynowa

  • wykonanie pracy plastycznej „ Warzywne stemple”

  • poznanie zapisu cyfrowego liczby 3 ; doskonalenie umiejętności przeliczania, dopełniania,

  • nazywanie kierunków : w prawo, w lewo, w gorę, w dół,

  • ćwiczenia w kodowaniu

  • ćwiczenia na koncentrację uwagi

 

10 - 14 październik

Jesień w sadzie

 

  • słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Owocowe smakołyki” – rozpoznawanie i nazywanie owoców krajowych oraz egzotycznych

  • poznanie litery „a,A”

  • dzielenie słów na sylaby i głoski

  • Wykonanie eksperymentu kulinarnego – kompot owocowy

  • Wykonanie pracy plastycznej „ Kosz z owocami”

  • doskonalenie umiejętności przeliczania, dopełniania,

  • poznanie figury geometrycznej – kwadratu oraz jego cech charakterystycznych

  • ćwiczenia w kodowaniu

  • ćwiczenia na koncentrację uwagi

  • uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej

BIP Przedszkole Pakosław

Projekt Kuźnia Dostępnych Stron współfinansowany ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

© Nazwa Strony. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Logo projektuKuźnia Dostępnych Stron
Wróć na górę