BABCIA I DZIADEK TO SKARB
ZIMOWE SZALEŃSTWO
KOSMICZNE PODRÓŻE
NOWY ROK TUŻ TUŻ
Świąteczny czas
Kulinarne wyzwania
W świecie Teatru
W ŚWIECIE EMOCJI
1.My i nasze emocje –zajęcia edukacyjne, odkrywanie i rozpoznawanie różnych emocji, łączenie koloru z emocją
Deszczowa muzyka
1.Wyjaśnienie pojęcia meteorolog
2.Wysłuchanie opowiadania Włodzimierza Dulemby „KAPUŚNIACZEK”. Rozmowa nt. rożnych rodzajów deszczu. Rozmowa o symbolach pogodowych.
3.Parasolki- słuchanie wiersza H. Bechlerowej
4.Zabawy z wodą- zabawy badawcze
5.Deszczowe kropelki- słuchanie opowiadania H. Bechlerowej JEDNA SREBRNA KROPLA
6.SKĄD SIĘ BIERZE DESZCZ- obieg wody w przyrodzie
8.deszczowe wariacje- wycinanie kropel deszczu
13.Pasowanie Na Przedszkolaka 18.11
Polska naszym domem
BABCIA I DZIADEK TO SKARB
ZIMOWE SZALEŃSTWO
Świąteczny czas
1. W oczekiwaniu na choinkę - wysłuchanie opowiadania B. Ostrowickiej oraz rozmowa nt utworu
2. Wypowiedzi dzieci nt pomocy w domu przed świętami
Zabawy sensoryczne " Co tak pachnie?"
3. Świąteczne przeliczenia- zabawy matematyczne , przeliczanie i klasyfikacja
4. Łańcuch z kół - praca plastyczno- techniczna
5. Świąteczna pomoc - rozmowa nt pomagania innym , burza mózgów
6. Pomocna dłoń - zajęcia plastyczne ,tworzenie symbolu pomagania
7. "Marzenia choinki" - analiza treści listu od choinki , rozmowa o istocie świąt ,podkreślenie wartości świąt rodzinnych
8. Pączkowa choinka - zajęcia plastyczne
9. Wigilia - wysłuchanie opowiadania W.Dulemby , rozmowa nt utworu , burza mózgów . Układanie historyjki obrazkowej według zdarzeń, opowiadanie
10. Eko - choinka - wykonanie pracy na konkurs plastyczny
11. Ćwiczenia gimnastyczne , poranne, spacery, zabawy ruchowe
Kulinarne wyzwania
W świecie teatru
W świecie emocji
„U” , jak uśmiech – reagowanie uśmiechem na wyrazy z „u”
Spacery, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, ćwiczenia gimnastyczne
Deszczowa muzyka
Deszczowi artyści – praca plastyczna
Polska naszym domem
„Zabieram Polskę ze sobą „ – wysłuchanie wiersza E. Piotrowskiej oraz rozmowa nt jego treści
Rozmowa nt hymnu . Słuchanie fragmentu wiersza M. Rusinka „ Symbole narodowe”- rozmowa nt jego treści
KRAINA BEZPIECZEŃSTWA
Jesienne kołysanki
1. Ogladanie filmu edukacyjnego o mrówkach. Słuchanie wiersza M.Konopnickiej " Przy mrowisku" i rozmowa o współpracy
2. Wzory grafomotoryczne - umiejętność rysowania po śladzie
3. Mrowisko - edukacja przez ruch
4. Leśni mieszkańcy - rozmowa, wzbogacanie wiedzy nt zwyczajów zwierząt leśnych. Sposoby przetrwania zimy
5. Makieta lasu - pr. plastyczno- techniczna
6. Rozmowa i burza mózgów " Zasady fair play"
7. Prezentacja piżam , słuchanie wiersza H. Łochockiej " Spać się chce"
8. Zabawy matematyczne - klasyfikowanie, przyporządkowywanie, przeliczanie
9. Dzień Dyni w przedszkolu - zabawy
10. Ćw. gimnastyczne , ćw. poranne , zab. ruchowe w ciągu dnia
11. Zajęcia muzyczne w przedszkolu
Karnawał
Poznanie litery „ S, s”na podstawie wiersza T. Ferenc „ O smokach”, analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów, próby czytania
Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Bal karnawałowy i dziwne jajo” – rozwijanie mowy, poszerzanie wiedzy na temat atrakcji spotykanych na balikach
Słuchanie wiersza A. Frączek „ Bal przebierańców” – rozmowa na temat strojów i zabaw karnawałowych
Wykonanie serpentyn z papieru
„Na stoisku z maskami” – wprowadzenie znaku + jako dodawania, ćwiczenia w przeliczaniu
Zabawy w kodowanie – określanie położenia obiektu na płaszczyźnie
Spotkanie z policjantem – Bezpieczne ferie
Wyjście do biblioteki na zajęcia warsztatowe
Mijają dni, miesiące
Poznanie litery „ r, R”, analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów, próby czytania
Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Prawdziwy skarb”
Rozmowa na temat powtarzalności dni, miesięcy
Nauka nazw miesięcy
Ciekawe rymy – Doskonalenie dykcji i poczucia rytmu
Oglądanie różnego rodzaju zegarów i mechanizmów ich działania, poznanie zawodu zegarmistrza
Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia artykulacyjne
Poznanie cyfry 7, rozwijanie umiejętności przeliczenia w zakresie cyfry
Wykonanie pracy plastycznej – Kalendarz
Moja mapa skarbów – praca twórcza
Nadchodzi zima
Poznanie litery „Y” , analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów kończących się głoską „Y”, próby czytania
Zabawa muzyczno – ruchowa „ Taniec śnieżynek”
Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Pierwszy śnieg i czerwone noski” – rozmowa na temat właściwego doboru ubioru o pory roku
Pory roku – ćwiczenia oddechowe
Bawimy się z bałwankami – zabawy matematyczne kształtujące orientacje przestrzenną
Praca plastyczna – Zimowy krajobraz
Rozwijanie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo – ruchowej- układanie zimowych puzzli
Zimowe kodowanie z prezentami
Urządzenia elektryczne
Poznanie litery „l,L” na podstawie opowiadania A. Widzowskiej „ Lukrecja”; rozmowa na temat urządzeń elektrycznych; dzielenie słów na sylaby, analiza i synteza słuchowa wyrazów, próby czytania
Wprowadzenie znaków >, < ,=. Porównywanie liczebności zbiorów.
Dawniej i dziś – rozmowa na temat urządzeń gospodarstwa domowego w dawnych czasach i obecnie
Kodowanie z Mikołajem - zabawy w kodowanie
Praca plastyczna - „ Mikołaj”
Wizyta Świętego Mikołaja – zagadki i zadania od Mikołaja
Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas używania sprzętów elektrycznych
Doświadczenia z prądem
Tutaj rosły paprocie
Poznanie litery „ k, K” , analiza i synteza słuchowa, próby czytania.
Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Tymek na tropie dinozaurów” – rozmowa na temat utworu. Poznanie prawdopodobnych przyczyn wyginięcia dinozaurów
Wykonanie dinozaura z papieru – doskonalenie wycinania
Słuchanie utworu M. Terlikowskiej „ Węglowa rodzinka” – rozmowa na temat tego jakie produkty pochodzą z węgla
Poznanie pracy górnika na podstawie filmu edukacyjnego
Słuchanie opowiadania „ O czym szeptały iskierki” – rozmowa na temat tego skąd mamy węgiel. Poznanie właściwości fizycznych węgla i soli kuchennej
Poznanie liczby 5, przeliczanie w zakresie 5 za pomocą liczebników głównych i porządkowych
Zabawy w kodowanie
Pieczenie i lukrowanie pierników
Andrzejki
Znamy te baśnie
Poznanie literki „ d, D”, analiza i synteza słuchowa, próby czytania
Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Baba – Jaga na basenie ” - rozmowa na temat zwyciężania dobra nad złem, dostrzeganie humoru w wysłuchanym utworze
Wykonanie własnych bajeczek, poznanie osób które tworzą bajki
Wykonanie pracy plastycznej – Księżniczka na zamku
Poznanie figury geometrycznej – prostokąta i jego cech charakterystycznych, rozpoznawanie poznanych figur geometrycznych
Wykonywanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej
Udział w zabawach z okazji Dnia Kredki
Zabawy w kodowanie
W świecie teatru
Wycieczka do manufaktury bombek w Krośnicach, poznanie etapów powstawania bombek, udział w warsztatach
Poznanie literki „t, T”, analiza i synteza słuchowa, próby czytania
Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Marzenia senne” – rozmowa na temat treści utworu
Rozwiązywanie zagadek słownych
Poznanie liczby 4, przeliczanie za pomocą liczebników głównych i porządkowych
Rozmowa na temat teatru , jego budowy, funkcji jaka spełnia.
Udział w przedstawieniu „ Szewczyk Dratewka”
Poznanie różnych rodzajów pacynek występujących w teatrze
Pasowanie na przedszkola
Jesienne nastroje
Utrwalenie kolorów, nazw i wyglądu figur geometrycznych
Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Sposób na nudę”. Burza mózgów „ Co robić podczas jesiennej szarugi”
Poznanie liter „ i, I”, analiza i synteza słuchowa
Wykonanie doświadczenia pozwalającego sprawdzić , które przedmioty pływają a które toną
Poznanie cyklu krążenia wody w przyrodzie
Poznanie i wyznaczanie części wspólnej zbiorów
Poznanie zjawisk atmosferycznych: deszcz, burza, ulewa. Skutków zbyt wielkich opadów deszczu lub jego braku.
Udział w uroczystości – Święta Niepodległości
Jesień na działce
słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Kolega z Afryki” – rozpoznawanie i nazywanie warzyw
poznanie litery „e, E”
dzielenie słów na sylaby i głoski
wykonanie eksperymentu kulinarnego – sałatka jarzynowa
wykonanie pracy plastycznej „ Warzywne stemple”
poznanie zapisu cyfrowego liczby 3 ; doskonalenie umiejętności przeliczania, dopełniania,
nazywanie kierunków : w prawo, w lewo, w gorę, w dół,
ćwiczenia w kodowaniu
ćwiczenia na koncentrację uwagi
Jesień w sadzie
słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Owocowe smakołyki” – rozpoznawanie i nazywanie owoców krajowych oraz egzotycznych
poznanie litery „a,A”
dzielenie słów na sylaby i głoski
Wykonanie eksperymentu kulinarnego – kompot owocowy
Wykonanie pracy plastycznej „ Kosz z owocami”
doskonalenie umiejętności przeliczania, dopełniania,
poznanie figury geometrycznej – kwadratu oraz jego cech charakterystycznych
ćwiczenia w kodowaniu
ćwiczenia na koncentrację uwagi