CZWARTEK 02.12.2021

  1. Proszę , aby dziś dzieciom pokazać książkę kucharską i wprowadzić je do tematu. Wyjaśnić pojęcie „przepis kulinarny”
  2. Wysłuchanie opowiadania „ Gdzie kucharek sześć…”
  3. „Sześć kucharek „ – zabawa matematyczna

Proszę z dzieckiem ułożyć z paska bibuły cyfrę „6”

Ustawiamy w rzędzie sześć misek lub talerzy w różnych kolorach.

Następnie pytamy dziecko „ile jest talerzy lub misek?”

Policzcie po kolei talerze/miski, która jest w kolorze niebieskim, a która w kolorze różowym ( np. pierwsza, druga,…- liczymy z dzieckiem zawsze od lewej do prawej strony)

Zadajemy dziecku polecenia:

- Włóż do każdej miski po sześć fasolek,

-  Policz fasolki w każdej misce.

Na koniec rozkładamy na dywanie sześć szraf wykorzystując np. bibuły, w których umieszczamy różne przedmioty np. sztućce, naczynia, zabawki. Przeliczamy z dzieckiem przedmioty w szarfach, a potem wśród kartoników z cyframi ( kartonik przygotowujemy przed przystąpieniem do zadania) odnajdujemy odpowiedni i umieszczamy go obok zbioru, w którym znajduje się sześć elementów.

  1. Proszę o wykonanie karty pracy KP2 str. 24

ŚRODA 01.12.2021

  1. Dziś proszę o zapoznanie dzieci z PIRAMIDĄ ZDROWEGO ŻYWIENIA. W tym celu obejrzyjcie film z You Tube „Zuzka i piramida żywienia 18 grudzień 2020 GRUPA PZU”

A teraz rodzic zadaje dziecku pytania:

- Czy potrafisz podać przykłady produktów z pierwszego piętra?

- Co to znaczy „zdrowe żywienie”?

- Jakich produktów należy spożywać najwięcej, a jakich najmniej?

- Co to znaczy „urozmaicona dieta”?,

następnie omawiamy poszczególne piętra piramidy. Warto podkreślić, że na dole znajdują się produkty, które powinniśmy jeść codziennie , a wyżej znajdują się produkty , które należy jeść rzadko. To, co jemy, ma wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie i wygląd. Ważna jest również aktywność fizyczna, która znajduje się u podstawy piramidy.

  1. Proponuję Wam Pszczółki wykonać w dniu dzisiejszym z rodzicami placki z jabłkiem. Wcześniej jednak wykonajcie kartę pracy KP 2 str. 23. Pomoże Wam ona w wykonaniu placków – opowiedzenie historyjki według kolejności zdarzeń.

A oto przepis na placuszki:

Myjemy ręce i zakładamy fartuszki. Wspólnie przygotowujemy potrzebne składniki. Przyrządzamy ciasto na placki.Przypominamy o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa podczas przebywania w kuchni. Gdy masa na placki z jabłkami będzie gotowa, sprzątamy  miejsce pracy. Składniki: 2 szklanki mąki ( ok.310-320 g), niecałe 2 szklanki mleka ( ok. 480 ml), 2 jajka, 1 łyżka cukru waniliowego, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 2-3 duże jabłka, 1 łyżka oleju, olej do smażenia, cukier puder do posypania.

Przygotowanie: Do miski wsypujemy mąkę, jajka, cukier, mleko i proszek do pieczenia oraz olej i mieszamy na gładką masę. Kroimy jabłka w plasterki i wrzucamy kilka do miski z ciastem. Z tak przygotowanego ciasta, rodzic smaży placki. Dziecko obserwuje pracę. Może w tym czasie nakryć do stołu. Gdy placki wystygną, posypujemy je cukrem pudrem. SMACZNEGO !