Karnawał

 

  • Poznanie litery „ S, s”na podstawie wiersza T. Ferenc „ O smokach”, analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów, próby czytania

  • Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Bal karnawałowy i dziwne jajo” – rozwijanie mowy, poszerzanie wiedzy na temat atrakcji spotykanych na balikach

  • Słuchanie wiersza A. Frączek „ Bal przebierańców” – rozmowa na temat strojów i zabaw karnawałowych

  • Wykonanie serpentyn z papieru

  • „Na stoisku z maskami” – wprowadzenie znaku + jako dodawania, ćwiczenia w przeliczaniu

  • Zabawy w kodowanie – określanie położenia obiektu na płaszczyźnie

  • Spotkanie z policjantem – Bezpieczne ferie

  • Wyjście do biblioteki na zajęcia warsztatowe

Mijają dni, miesiące

 

  • Poznanie litery „ r, R”, analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów, próby czytania

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Prawdziwy skarb”

  • Rozmowa na temat powtarzalności dni, miesięcy

  • Nauka nazw miesięcy

  • Ciekawe rymy – Doskonalenie dykcji i poczucia rytmu

  • Oglądanie różnego rodzaju zegarów i mechanizmów ich działania, poznanie zawodu zegarmistrza

  • Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia artykulacyjne

  • Poznanie cyfry 7, rozwijanie umiejętności przeliczenia w zakresie cyfry

  • Wykonanie pracy plastycznej – Kalendarz

  • Moja mapa skarbów – praca twórcza

Nadchodzi zima

 

  • Poznanie litery „Y” , analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów kończących się głoską „Y”, próby czytania

  • Zabawa muzyczno – ruchowa „ Taniec śnieżynek”

  • Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Pierwszy śnieg i czerwone noski” – rozmowa na temat właściwego doboru ubioru o pory roku

  • Pory roku – ćwiczenia oddechowe

  • Bawimy się z bałwankami – zabawy matematyczne kształtujące orientacje przestrzenną

  • Praca plastyczna – Zimowy krajobraz

  • Rozwijanie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo – ruchowej- układanie zimowych puzzli

  • Zimowe kodowanie z prezentami

Urządzenia elektryczne

 

  • Poznanie litery „l,L” na podstawie opowiadania A. Widzowskiej „ Lukrecja”; rozmowa na temat urządzeń elektrycznych; dzielenie słów na sylaby, analiza i synteza słuchowa wyrazów, próby czytania

  • Wprowadzenie znaków >, < ,=. Porównywanie liczebności zbiorów.

  • Dawniej i dziś – rozmowa na temat urządzeń gospodarstwa domowego w dawnych czasach i obecnie

  • Kodowanie z Mikołajem - zabawy w kodowanie

  • Praca plastyczna - „ Mikołaj”

  • Wizyta Świętego Mikołaja – zagadki i zadania od Mikołaja

  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas używania sprzętów elektrycznych

  • Doświadczenia z prądem

Tutaj rosły paprocie

 

  • Poznanie litery „ k, K” , analiza i synteza słuchowa, próby czytania.

  • Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Tymek na tropie dinozaurów” – rozmowa na temat utworu. Poznanie prawdopodobnych przyczyn wyginięcia dinozaurów

  • Wykonanie dinozaura z papieru – doskonalenie wycinania

  • Słuchanie utworu M. Terlikowskiej „ Węglowa rodzinka” – rozmowa na temat tego jakie produkty pochodzą z węgla

  • Poznanie pracy górnika na podstawie filmu edukacyjnego

  • Słuchanie opowiadania „ O czym szeptały iskierki” – rozmowa na temat tego skąd mamy węgiel. Poznanie właściwości fizycznych węgla i soli kuchennej

  • Poznanie liczby 5, przeliczanie w zakresie 5 za pomocą liczebników głównych i porządkowych

  • Zabawy w kodowanie

  • Pieczenie i lukrowanie pierników

  • Andrzejki

Znamy te baśnie

 

  • Poznanie literki „ d, D”, analiza i synteza słuchowa, próby czytania

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Baba – Jaga na basenie ” - rozmowa na temat zwyciężania dobra nad złem, dostrzeganie humoru w wysłuchanym utworze

  • Wykonanie własnych bajeczek, poznanie osób które tworzą bajki

  • Wykonanie pracy plastycznej – Księżniczka na zamku

  • Poznanie figury geometrycznej – prostokąta i jego cech charakterystycznych, rozpoznawanie poznanych figur geometrycznych

  • Wykonywanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej

  • Słuchanie baśni i bajek
  • Udział w zabawach z okazji Dnia Kredki

  • Zabawy w kodowanie