16 - 20 styczeń
Karnawał
-
Poznanie litery „ S, s”na podstawie wiersza T. Ferenc „ O smokach”, analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów, próby czytania
-
Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Bal karnawałowy i dziwne jajo” – rozwijanie mowy, poszerzanie wiedzy na temat atrakcji spotykanych na balikach
-
Słuchanie wiersza A. Frączek „ Bal przebierańców” – rozmowa na temat strojów i zabaw karnawałowych
-
Wykonanie serpentyn z papieru
-
„Na stoisku z maskami” – wprowadzenie znaku + jako dodawania, ćwiczenia w przeliczaniu
-
Zabawy w kodowanie – określanie położenia obiektu na płaszczyźnie
-
Spotkanie z policjantem – Bezpieczne ferie
-
Wyjście do biblioteki na zajęcia warsztatowe
9 - 13 styczeń
Mijają dni, miesiące
-
Poznanie litery „ r, R”, analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów, próby czytania
-
Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Prawdziwy skarb”
-
Rozmowa na temat powtarzalności dni, miesięcy
-
Nauka nazw miesięcy
-
Ciekawe rymy – Doskonalenie dykcji i poczucia rytmu
-
Oglądanie różnego rodzaju zegarów i mechanizmów ich działania, poznanie zawodu zegarmistrza
-
Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia artykulacyjne
-
Poznanie cyfry 7, rozwijanie umiejętności przeliczenia w zakresie cyfry
-
Wykonanie pracy plastycznej – Kalendarz
-
Moja mapa skarbów – praca twórcza
12 - 16 grudzień
Nadchodzi zima
-
Poznanie litery „Y” , analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów kończących się głoską „Y”, próby czytania
-
Zabawa muzyczno – ruchowa „ Taniec śnieżynek”
-
Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Pierwszy śnieg i czerwone noski” – rozmowa na temat właściwego doboru ubioru o pory roku
-
Pory roku – ćwiczenia oddechowe
-
Bawimy się z bałwankami – zabawy matematyczne kształtujące orientacje przestrzenną
-
Praca plastyczna – Zimowy krajobraz
-
Rozwijanie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo – ruchowej- układanie zimowych puzzli
-
Zimowe kodowanie z prezentami
5 - 9 grudnia
Urządzenia elektryczne
-
Poznanie litery „l,L” na podstawie opowiadania A. Widzowskiej „ Lukrecja”; rozmowa na temat urządzeń elektrycznych; dzielenie słów na sylaby, analiza i synteza słuchowa wyrazów, próby czytania
-
Wprowadzenie znaków >, < ,=. Porównywanie liczebności zbiorów.
-
Dawniej i dziś – rozmowa na temat urządzeń gospodarstwa domowego w dawnych czasach i obecnie
-
Kodowanie z Mikołajem - zabawy w kodowanie
-
Praca plastyczna - „ Mikołaj”
-
Wizyta Świętego Mikołaja – zagadki i zadania od Mikołaja
-
Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas używania sprzętów elektrycznych
-
Doświadczenia z prądem
28 listopad - 2 grudzień
Tutaj rosły paprocie
-
Poznanie litery „ k, K” , analiza i synteza słuchowa, próby czytania.
-
Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Tymek na tropie dinozaurów” – rozmowa na temat utworu. Poznanie prawdopodobnych przyczyn wyginięcia dinozaurów
-
Wykonanie dinozaura z papieru – doskonalenie wycinania
-
Słuchanie utworu M. Terlikowskiej „ Węglowa rodzinka” – rozmowa na temat tego jakie produkty pochodzą z węgla
-
Poznanie pracy górnika na podstawie filmu edukacyjnego
-
Słuchanie opowiadania „ O czym szeptały iskierki” – rozmowa na temat tego skąd mamy węgiel. Poznanie właściwości fizycznych węgla i soli kuchennej
-
Poznanie liczby 5, przeliczanie w zakresie 5 za pomocą liczebników głównych i porządkowych
-
Zabawy w kodowanie
-
Pieczenie i lukrowanie pierników
-
Andrzejki
21 - 25 listopad
Znamy te baśnie
-
Poznanie literki „ d, D”, analiza i synteza słuchowa, próby czytania
-
Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Baba – Jaga na basenie ” - rozmowa na temat zwyciężania dobra nad złem, dostrzeganie humoru w wysłuchanym utworze
-
Wykonanie własnych bajeczek, poznanie osób które tworzą bajki
-
Wykonanie pracy plastycznej – Księżniczka na zamku
-
Poznanie figury geometrycznej – prostokąta i jego cech charakterystycznych, rozpoznawanie poznanych figur geometrycznych
-
Wykonywanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej
- Słuchanie baśni i bajek
-
Udział w zabawach z okazji Dnia Kredki
-
Zabawy w kodowanie
14 - 18 listopad
W świecie teatru
-
Wycieczka do manufaktury bombek w Krośnicach, poznanie etapów powstawania bombek, udział w warsztatach
-
Poznanie literki „t, T”, analiza i synteza słuchowa, próby czytania
-
Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Marzenia senne” – rozmowa na temat treści utworu
-
Rozwiązywanie zagadek słownych
-
Poznanie liczby 4, przeliczanie za pomocą liczebników głównych i porządkowych
-
Rozmowa na temat teatru , jego budowy, funkcji jaka spełnia.
-
Udział w przedstawieniu „ Szewczyk Dratewka”
-
Poznanie różnych rodzajów pacynek występujących w teatrze
-
Pasowanie na przedszkola
2-10 listopad
Jesienne nastroje
-
Utrwalenie kolorów, nazw i wyglądu figur geometrycznych
-
Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Sposób na nudę”. Burza mózgów „ Co robić podczas jesiennej szarugi”
-
Poznanie liter „ i, I”, analiza i synteza słuchowa
-
Wykonanie doświadczenia pozwalającego sprawdzić , które przedmioty pływają a które toną
-
Poznanie cyklu krążenia wody w przyrodzie
-
Poznanie i wyznaczanie części wspólnej zbiorów
-
Poznanie zjawisk atmosferycznych: deszcz, burza, ulewa. Skutków zbyt wielkich opadów deszczu lub jego braku.
-
Udział w uroczystości – Święta Niepodległości
17 - 21 październik
Jesień na działce
-
słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Kolega z Afryki” – rozpoznawanie i nazywanie warzyw
-
poznanie litery „e, E”
-
dzielenie słów na sylaby i głoski
-
wykonanie eksperymentu kulinarnego – sałatka jarzynowa
-
wykonanie pracy plastycznej „ Warzywne stemple”
-
poznanie zapisu cyfrowego liczby 3 ; doskonalenie umiejętności przeliczania, dopełniania,
-
nazywanie kierunków : w prawo, w lewo, w gorę, w dół,
-
ćwiczenia w kodowaniu
-
ćwiczenia na koncentrację uwagi
3 - 7 październik
Co robią zwierzęta jesienią?
- słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej " Przyjaciele z Choinowego lasu" - rozmowa na temat zwyczajów jesiennych zwierząt
- poznanie litery O,o
- poznanie pokarmów jakie są spożywane przez wybrane zwierzęta leśne
- rozwiązywanie zagadek o zwierzętach leśnych, tworzenie własnych zagadek
- poznanie cyfry 1 i 2 , rozwijanie umiejętności liczenia
- wykonanie zabaw badawczej " Jak grubość łupiny wpływa na kiełkowanie"
- praca twórcza " Wielki jesienny plan"
- praca plastyczna " Jeż"
- rozpoznawanie dźwięków - zagadki słuchowe
- rozmowy na temat bezpieczeństwa podczas poruszania się po lesie
- poznanie pracy leśnika
10 - 14 październik
Jesień w sadzie
-
słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Owocowe smakołyki” – rozpoznawanie i nazywanie owoców krajowych oraz egzotycznych
-
poznanie litery „a,A”
-
dzielenie słów na sylaby i głoski
-
Wykonanie eksperymentu kulinarnego – kompot owocowy
-
Wykonanie pracy plastycznej „ Kosz z owocami”
-
doskonalenie umiejętności przeliczania, dopełniania,
-
poznanie figury geometrycznej – kwadratu oraz jego cech charakterystycznych
-
ćwiczenia w kodowaniu
-
ćwiczenia na koncentrację uwagi
- uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej
26 - 30 wrzesień
Nadeszła jesień
-
Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ O dwóch dębach”- rozmowa na temat drzew liściastych oraz ich owoców
-
Rozróżnianie i poprawne wymawianie głoski b,p
-
Utrwalanie umiejętności nazywania kierunków na kartce papieru ( lewo, prawo, góra, dół)
-
Rozróżnianie grzybów jadalnych i trujących
-
Klasyfikowanie obrazków wg jednej cechy
-
Spotkanie z policjantem
-
Dzień jabłka – zabawy i zagadki
-
Wykonanie pracy plastycznej„ Grzyby”- doskonalenie umiejętności wycinania
-
Wykonanie pracy plastycznej „ Jesienne liście” – technika frottage
-
Obserwacja naturalnego środowiska
29
Strona 1 z 2