Karnawał

 

  • Poznanie litery „ S, s”na podstawie wiersza T. Ferenc „ O smokach”, analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów, próby czytania

  • Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Bal karnawałowy i dziwne jajo” – rozwijanie mowy, poszerzanie wiedzy na temat atrakcji spotykanych na balikach

  • Słuchanie wiersza A. Frączek „ Bal przebierańców” – rozmowa na temat strojów i zabaw karnawałowych

  • Wykonanie serpentyn z papieru

  • „Na stoisku z maskami” – wprowadzenie znaku + jako dodawania, ćwiczenia w przeliczaniu

  • Zabawy w kodowanie – określanie położenia obiektu na płaszczyźnie

  • Spotkanie z policjantem – Bezpieczne ferie

  • Wyjście do biblioteki na zajęcia warsztatowe

Mijają dni, miesiące

 

  • Poznanie litery „ r, R”, analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów, próby czytania

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Prawdziwy skarb”

  • Rozmowa na temat powtarzalności dni, miesięcy

  • Nauka nazw miesięcy

  • Ciekawe rymy – Doskonalenie dykcji i poczucia rytmu

  • Oglądanie różnego rodzaju zegarów i mechanizmów ich działania, poznanie zawodu zegarmistrza

  • Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia artykulacyjne

  • Poznanie cyfry 7, rozwijanie umiejętności przeliczenia w zakresie cyfry

  • Wykonanie pracy plastycznej – Kalendarz

  • Moja mapa skarbów – praca twórcza

Nadchodzi zima

 

  • Poznanie litery „Y” , analiza i synteza słuchowa, podawanie przykładów słów kończących się głoską „Y”, próby czytania

  • Zabawa muzyczno – ruchowa „ Taniec śnieżynek”

  • Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Pierwszy śnieg i czerwone noski” – rozmowa na temat właściwego doboru ubioru o pory roku

  • Pory roku – ćwiczenia oddechowe

  • Bawimy się z bałwankami – zabawy matematyczne kształtujące orientacje przestrzenną

  • Praca plastyczna – Zimowy krajobraz

  • Rozwijanie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo – ruchowej- układanie zimowych puzzli

  • Zimowe kodowanie z prezentami

Urządzenia elektryczne

 

  • Poznanie litery „l,L” na podstawie opowiadania A. Widzowskiej „ Lukrecja”; rozmowa na temat urządzeń elektrycznych; dzielenie słów na sylaby, analiza i synteza słuchowa wyrazów, próby czytania

  • Wprowadzenie znaków >, < ,=. Porównywanie liczebności zbiorów.

  • Dawniej i dziś – rozmowa na temat urządzeń gospodarstwa domowego w dawnych czasach i obecnie

  • Kodowanie z Mikołajem - zabawy w kodowanie

  • Praca plastyczna - „ Mikołaj”

  • Wizyta Świętego Mikołaja – zagadki i zadania od Mikołaja

  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas używania sprzętów elektrycznych

  • Doświadczenia z prądem

Tutaj rosły paprocie

 

  • Poznanie litery „ k, K” , analiza i synteza słuchowa, próby czytania.

  • Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Tymek na tropie dinozaurów” – rozmowa na temat utworu. Poznanie prawdopodobnych przyczyn wyginięcia dinozaurów

  • Wykonanie dinozaura z papieru – doskonalenie wycinania

  • Słuchanie utworu M. Terlikowskiej „ Węglowa rodzinka” – rozmowa na temat tego jakie produkty pochodzą z węgla

  • Poznanie pracy górnika na podstawie filmu edukacyjnego

  • Słuchanie opowiadania „ O czym szeptały iskierki” – rozmowa na temat tego skąd mamy węgiel. Poznanie właściwości fizycznych węgla i soli kuchennej

  • Poznanie liczby 5, przeliczanie w zakresie 5 za pomocą liczebników głównych i porządkowych

  • Zabawy w kodowanie

  • Pieczenie i lukrowanie pierników

  • Andrzejki

Znamy te baśnie

 

  • Poznanie literki „ d, D”, analiza i synteza słuchowa, próby czytania

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Baba – Jaga na basenie ” - rozmowa na temat zwyciężania dobra nad złem, dostrzeganie humoru w wysłuchanym utworze

  • Wykonanie własnych bajeczek, poznanie osób które tworzą bajki

  • Wykonanie pracy plastycznej – Księżniczka na zamku

  • Poznanie figury geometrycznej – prostokąta i jego cech charakterystycznych, rozpoznawanie poznanych figur geometrycznych

  • Wykonywanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej

  • Słuchanie baśni i bajek
  • Udział w zabawach z okazji Dnia Kredki

  • Zabawy w kodowanie

W świecie teatru

 

  • Wycieczka do manufaktury bombek w Krośnicach, poznanie etapów powstawania bombek, udział w warsztatach

  • Poznanie literki „t, T”, analiza i synteza słuchowa, próby czytania

  • Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Marzenia senne” – rozmowa na temat treści utworu

  • Rozwiązywanie zagadek słownych

  • Poznanie liczby 4, przeliczanie za pomocą liczebników głównych i porządkowych

  • Rozmowa na temat teatru , jego budowy, funkcji jaka spełnia.

  • Udział w przedstawieniu „ Szewczyk Dratewka”

  • Poznanie różnych rodzajów pacynek występujących w teatrze

  • Pasowanie na przedszkola

Jesienne nastroje

  • Utrwalenie kolorów, nazw i wyglądu figur geometrycznych

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Sposób na nudę”. Burza mózgów „ Co robić podczas jesiennej szarugi”

  • Poznanie liter „ i, I”, analiza i synteza słuchowa

  • Wykonanie doświadczenia pozwalającego sprawdzić , które przedmioty pływają a które toną

  • Poznanie cyklu krążenia wody w przyrodzie

  • Poznanie i wyznaczanie części wspólnej zbiorów

  • Poznanie zjawisk atmosferycznych: deszcz, burza, ulewa. Skutków zbyt wielkich opadów deszczu lub jego braku.

  • Udział w uroczystości – Święta Niepodległości

Jesień na działce

 

  • słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Kolega z Afryki” – rozpoznawanie i nazywanie warzyw

  • poznanie litery „e, E”

  • dzielenie słów na sylaby i głoski

  • wykonanie eksperymentu kulinarnego – sałatka jarzynowa

  • wykonanie pracy plastycznej „ Warzywne stemple”

  • poznanie zapisu cyfrowego liczby 3 ; doskonalenie umiejętności przeliczania, dopełniania,

  • nazywanie kierunków : w prawo, w lewo, w gorę, w dół,

  • ćwiczenia w kodowaniu

  • ćwiczenia na koncentrację uwagi

 

Co robią zwierzęta jesienią?

  • słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej " Przyjaciele z Choinowego lasu" - rozmowa na temat zwyczajów jesiennych zwierząt
  • poznanie litery O,o
  • poznanie pokarmów jakie są spożywane przez wybrane zwierzęta leśne
  • rozwiązywanie zagadek o zwierzętach leśnych, tworzenie własnych zagadek
  • poznanie cyfry 1 i 2 , rozwijanie umiejętności liczenia
  • wykonanie zabaw badawczej " Jak grubość łupiny wpływa na kiełkowanie"
  • praca twórcza " Wielki jesienny plan"
  • praca plastyczna " Jeż"
  • rozpoznawanie dźwięków - zagadki słuchowe
  • rozmowy na temat bezpieczeństwa podczas poruszania się po lesie
  • poznanie pracy leśnika

Jesień w sadzie

 

  • słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Owocowe smakołyki” – rozpoznawanie i nazywanie owoców krajowych oraz egzotycznych

  • poznanie litery „a,A”

  • dzielenie słów na sylaby i głoski

  • Wykonanie eksperymentu kulinarnego – kompot owocowy

  • Wykonanie pracy plastycznej „ Kosz z owocami”

  • doskonalenie umiejętności przeliczania, dopełniania,

  • poznanie figury geometrycznej – kwadratu oraz jego cech charakterystycznych

  • ćwiczenia w kodowaniu

  • ćwiczenia na koncentrację uwagi

  • uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej

Nadeszła jesień

 

  • Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ O dwóch dębach”- rozmowa na temat drzew liściastych oraz ich owoców

  • Rozróżnianie i poprawne wymawianie głoski b,p

  • Utrwalanie umiejętności nazywania kierunków na kartce papieru ( lewo, prawo, góra, dół)

  • Rozróżnianie grzybów jadalnych i trujących

  • Klasyfikowanie obrazków wg jednej cechy

  • Spotkanie z policjantem

  • Dzień jabłka – zabawy i zagadki

  • Wykonanie pracy plastycznej„ Grzyby”- doskonalenie umiejętności wycinania

  • Wykonanie pracy plastycznej „ Jesienne liście” – technika frottage

  • Obserwacja naturalnego środowiska

     29