Ranek - do śniadania
Odbywają się zabawy dowolne, ćwiczenia ruchowe i czynności samoobsługowe organizowane przez dzieci lub inspirowane przez nauczycieli, indywidualne lub w małych zespołach.
Nauczyciele skupiają się na:
- pracy indywidualnej, mającej na celu minimalizowanie trudności rozwojowych oraz rozwijanie uzdolnień i indywidualnych predyspozycji dziecka.
- kształtowaniu czynności estetycznych.
- wpajaniu nawyków higienicznych i kosmetycznych, kształtowanie czynności samoobsługowych.
- wdrażaniu do kulturalnego spożywania posiłków.
- nauce odpowiedzialności poprzez wyznaczanie dyżurów w szatni, sali zabaw, łazience.
Przedpołudnie - do obiadu:
Realizowane są zajęcia dydaktyczne - twórcze i tematyczne, ruchowe, ze śpiewem i tańcem, spacery i wycieczki, pobyt na świeżym powietrzu, zajęcia sportowe, zajęcia dodatkowe na życzenie rodziców, różne formy relaksu (leżakowanie, ćwiczenia relaksacyjne i wyciszające), II śniadanie, obiad.
Nauczyciele skupiają się na:
- rozwijaniu myślenia i mowy.
- rozbudzaniu aktywności intelektualnej.
- kształtowaniu gotowości do nauki pisania i czytania.
- wprowadzaniu nowych umiejętności i treści do wszystkich obszarów działalności edukacyjnej.
- edukacji matematycznej.
- przestrzeganiu zasad bezpiecznej zabawy.
- kształtowaniu czynności higienicznych i samoobsługowych.
- wdrażaniu do bezkonfliktowej pracy w grupie.
Popołudnie
Odbywają się dodatkowe zajęcia dydaktyczne na życzenie rodziców, różne formy relaksu (leżakowanie, ćwiczenia relaksacyjne i wyciszające), praca indywidualna, zabawy na świeżym powietrzu, czytanie książek, zabawy swobodne dzieci (plastyczne, konstrukcyjne, tematyczne, gry edukacyjne)
Nauczyciele skupiają się na:
- kształtowaniu sprawności fizycznej podczas ćwiczeń gimnastycznych na świeżym powietrzu lub w sali.
- czynnościach organizacyjnych i porządkowych (wspólne przygotowanie miejsca pracy, porządkowanie sali i pomieszczeń po zajęciach).
- kształtowaniu czynności higienicznych i samoobsługowych.
- kształtowaniu nawyku kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.
- kształtowaniu odpowiedzialności poprzez wyznaczanie dyżurów.
- kształtowaniu umiejętności społecznych, wdrażanie do przestrzegania zasad i norm warunkujących zgodną i bezkonfliktową zabawę i pracę w grupie.
- pracy indywidualnej mającej na celu rozwijanie uzdolnień i indywidualnych predyspozycji jak również niwelowanie trudności podopiecznych.