JAK DOBRZE BYĆ RAZEM
- MOJE WARTOŚCI- słuchanie i rozmowa nt. wiersza M. Strzałkowskiej „ PRZYJAŹŃ, ZDROWIE,PIĘKNO, AKCEPTACJA”. Wyjaśnienie pojęcia WARTOŚCI
- Nasze wartości- burza mózgów, każdy podaje co jest dla niego najważniejszą wartością w życiu. Zwracanie uwagi na wartość rodziny.
- 4, 5 latki zadanie w kartach pracy – znajdowanie różnic, odczytywanie symboli, rysowanie własnego domu.
- Współpraca to przyjemność- rozmowa mająca na celu podkreślenie wartości współpracy, burza mózgów.
- Inny, nie znaczy gorszy- rozmowa wprowadzająca. Doprowadzamy rozmowę do wniosku, że każda osoba jest wartościowa i wymaga szacunku
- Jedno oko na Maroko- wysłuchanie wywiadu T. Kwaśniewskiego , wyjaśnienie trudnych słów
- Co to znaczy być miłym? Rozmowa o znaczeniu słowa życzliwość/ troska o siebie, innych dzielenie się..
- Zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 3+ zadanie w kartach pracy dorysowywanie kokardek na ogonie latawca
- Pomocna dłoń- praca plastyczna z wykorzystaniem kubeczka plastikowego, rękawiczki i słomki
- Przyjaźń ważna sprawa- rozmowa nt. przyjaźni, jakie cechy powinien posiadać przyjaciel, jak należy dbać o przyjaźń
- Drzewko przyjaźni- wspólna praca plastyczna. Odrysowywanie swojej dłoni, kolorowanie, wycinanie.
- Ćwiczenia poranne- codziennie, ćwiczenia gimnastyczne 1x w tygodniu, spacery