JAK DOBRZE BYĆ RAZEM

 

  1. MOJE WARTOŚCI- słuchanie i rozmowa nt. wiersza M. Strzałkowskiej „ PRZYJAŹŃ, ZDROWIE,PIĘKNO, AKCEPTACJA”. Wyjaśnienie pojęcia WARTOŚCI
  2. Nasze wartości- burza mózgów, każdy podaje co jest dla niego najważniejszą wartością w życiu. Zwracanie uwagi na wartość rodziny.
  3. 4, 5 latki zadanie w kartach pracy – znajdowanie różnic, odczytywanie symboli, rysowanie własnego domu.
  4. Współpraca to przyjemność- rozmowa mająca na celu podkreślenie wartości współpracy, burza mózgów.
  5. Inny, nie znaczy gorszy- rozmowa wprowadzająca. Doprowadzamy rozmowę do wniosku, że każda osoba jest wartościowa i wymaga szacunku
  6. Jedno oko na Maroko- wysłuchanie wywiadu T. Kwaśniewskiego , wyjaśnienie trudnych słów
  7. Co to znaczy być miłym? Rozmowa o znaczeniu słowa życzliwość/ troska o siebie, innych dzielenie się..
  8. Zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 3+ zadanie w kartach pracy dorysowywanie kokardek na ogonie latawca
  9. Pomocna dłoń- praca plastyczna z wykorzystaniem kubeczka plastikowego, rękawiczki i słomki
  10. Przyjaźń ważna sprawa- rozmowa nt. przyjaźni, jakie cechy powinien posiadać przyjaciel, jak należy dbać o przyjaźń
  11. Drzewko przyjaźni- wspólna praca plastyczna. Odrysowywanie swojej dłoni, kolorowanie, wycinanie.
  12. Ćwiczenia poranne- codziennie, ćwiczenia gimnastyczne 1x w tygodniu, spacery