13-17 marzec
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia - Biedronki
ZDROWY JAK RYBA
- Zdrowy jak ryba- burza mózgów, wyjaśnienie powiedzenia „ zdrowy jak ryba”
- Piramida zdrowia- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i kondycji fizycznej
- Niezdrowe czy zdrowe? Ćwiczenia w klasyfikowaniu, segregowanie produktów
- Koktajlowa bomba- zajęcia kulinarne, przygotowanie koktajlu owocowego i degustacja, zapoznanie z urządzeniem SOKOWIRÓWKA
- Co tak pachnie? Zabawa sensoryczna, stymulowanie węchu
- Królowa bałaganiara- słuchanie wiersza D. Gellner i jego treści. Rozmowa nt. Dbania o czystość.
- Zarazki precz- zabawa badawcza
- W gabinecie lekarskim- utrwalanie numerów alarmowych, chorobowy savoir-vivre- ustalanie zasad zachowania podczas wizyty u lekarza
- Zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 9
- Zdrowe zęby mam bo o nie dbam- rozmowa nt. Dbania o zęby i zabawa logopedyczna
- Szczepionka- słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej. Rozmowa nt. Jego treści
- Prawda czy fałsz- zabawa dydaktyczna utrwalająca omawianą tematykę
- 4, 5 latki Karty Pracy- wybranie, kolorowanie , dorysowywanie zdrowych produktów, historyjka obrazkowa- porządkowanie obrazków
- Ludzik zdrowia i choroby- tworzenie kolarzy z wycinków gazet
- Plakietka dzielnego pacjenta-rysowanie z wyobraźni, projektowanie wg. własnego pomysłu na szablonie koła
- Ćwiczenia poranne codziennie, ćwiczenia gimnastyczne 1 x w tygodniu, pobyt na świeżym powietrzu
6-10 marzec
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia - Biedronki
SZTUKA WOKÓŁ NAS
- Sztuka- ćwiczenie spostrzegawczości i rundka z dokończeniem zdania „ SZTUKA TO...”
- Jak się czuję gdy...? zabawy dramowe, przedstawienie za pomocą mimiki, gestu jak się czujemy w różnych sytuacjach
- Tańcząca kropelka wody- zabawa muzyczna
- 4, 5 latki- ćwiczenie kreatywności, projektowanie i tworzenie własnej rzeźby i obrazu, projektowanie ogrodu na podstawie kodu, ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie instrumentów po śladzie.
- Tak czy nie? Aktywna ewaluacja zajęć
- Kolorowe kredki- zabawa orientacyjno-porządkowa
- Rzeźbiarstwo to ciężka praca- zabawa dydaktyczna. Wzbudzanie podziwu zawodem rzeźbiarza
- Zabytkowa waza- zabawy z literą W, zabawy słowne.
- Gdybym był/a rzeźbiarzem/ką to....- zabawy językowe, dokończenie zdania przez dzieci
- Co słychać na budowie? Zabawy dźwiękonaśladowcze
- Architektura- oglądanie albumów i książek, wyjaśnienie pojęcia „ architektura”
- Jak powstaje dom- historyjka obrazkowa ukazująca powstanie budowli od projektu do wykonania
- Klockolandia- zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków, konstruowanie wieży według projektu nauczyciela
- Który budynek jest najwyższy? Zabawy matematyczne, stosowanie określeń „ wysoki, wyższy, najwyższy
- Muzyka przyjemna dla ucha- aktywne słuchanie muzyki z wykorzystaniem elementów metody B. Strauss
- Muzyk- zabawy ortofoniczne doskonalące aparat mowy oraz słuch
- Kto to jest? Wyjaśnienie znaczenia słów KOMPOZYTOR, DYRYGENT, ORKIESTRA
- Muzyczne nutki- zabawy matematyczne doskonalące umiejętność przeliczania ze zwróceniem uwagi na kardynalny i porządkowy aspekt liczby.
- Panna Kreseczka- słuchanie i omówienie wiersza W. Chotomskiej na podstawie teatrzyku sylwet, pokaz dzieł malarskich.
- Jaka to głoska? Analiza i synteza sylabowa wyrazów, wskazywanie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie.
- Martwa natura- praca plastyczna , malowanie farbami kompozycji przygotowanej przez nauczyciela.
- DZIEŃ KOBIET- SALON PIĘKNOŚCI I STREFA RELAKSU, przygotowanie niespodzianki dla dziewczynek
27 luty- 3 marzec
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia - Biedronki
PŁYNIE WISŁA PŁYNIE
- Nasza Wisła- słuchanie wiersza T. Plebańskiego, rozmowa nt. Treści. Pokazywanie na mapie biegu Wisły, wyjaśnienie co to jest herb i co symbolizuje
- Stolica- rozmowa kierowana, oglądanie ilustracji przedstawiających Warszawę, wysłuchanie Legendy o Warsie i Sawie. Pokaz Herbu Warszawy.
- Kraków- rozmowa, odnajdywanie, zapoznanie z ciekawymi miejscami Krakowa ( zabytki, budowle). Zapoznanie z herbem Krakowa
- Słuchanie legendy o Toruńskich piernikach, wskazywanie Torunia na mapie, poznanie zabytków i postaci Mikołaja Kopernika.
- Będę jak Kopernik- zabawa badawcza, prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków
- Gdańsk- rozmowa kierowana, przedstawienie ogólnych wiadomości nt. Gdańska, budowle, ciekawe miejsca
- Polska- stworzenie albumu o najważniejszych miastach Polski ( Kraków, Warszawa, Toruń, Gdańsk), Wykonywanie codziennie strony do albumu, kolorowanie obrazków, stworzenie smoka metodą origami, wydzieranka z kolorowego papieru, rysowanie z wyobraźni.
- Słuchanie Hejnału z wieży Mariackiej
- Smok- ćwiczenia oddechowe
- Smoki i smoczki- tworzenie zbiorów, klasyfikowanie wg. Wielkości i koloru
- Jedziemy na wycieczkę do Gdańska- opowieść ruchowa
- Wspomnienia z nad morza- zabawa relaksacyjna
- Ćwiczenia poranne codziennie, ćwiczenia gimnastyczne 1x w tygodniu, pobyt na świeżym powietrzu
20-24 luty
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia - Biedronki
MROŹNE KRAINY
- Globusowe wyprawy- wskazywanie Arktyki i Antarktydy na globusie, rozmowa, dostrzeganie różnic miedzy miejscami
- Zimowa wyprawa- zabawa dydaktyczna, wybieranie garderoby adekwatnej do pory roku
- Pingwiny i niedźwiedzie- zabawa ruchowa z elementami czworakowania
- Zabawy z lodem- zabawy badawcze, obserwacja zamarzania i topienia się lodu pod wpływem temperatury, stymulowanie dotyku
- Lodowa Grenlandia- pokaz filmu i rozmowa, zapoznanie z Grenlandią
- Inuita- pogłębianie informacji na temat mieszkańców Grenlandii, praca plastyczna.
- Zakochani Inuici- zabawa naśladowcza
- „N” jak.... ćwiczenie koordynacji wzrokowo-słuchowej, prezentacja obrazu graficznego „N”, „n”
- Wodna ścieżka- zabawa sensoryczna, ćwiczenie równowagi
- Tajemnicza cisza- zabawa relaksacyjna, stymulowanie słuchu
- Miś i foka- słuchanie opowiadanie W. Dulemby i rozmowa na temat jego treści, zwrócenie uwagi na zwierzęta
- Puchate misie- zajęcia plastyczne, wykonanie niedźwiedzia polarnego z papierowego talerzyka i bibuły
- W świecie pingwinów- rozmowa, poznanie ciekawostek na temat życia pingwinów
- Ile rybek zje pingwinek?, Zamrożone rybki- Zabawy matematyczne
- Pingwiny- zabawa plastyczna z wykorzystaniem plasteliny
- Długie noce, długie dnie- słuchanie fragmentu opowiadania Cz. Centkiewicza „Anaruk , chłopiec z Grenlandii” rozmowa na temat dnia i nocy polarnej
- Globusowe zagadki- zabawy z globusem, utrwalanie nazw podanych lądów.
- Ćwiczenia poranne, Ćwiczenia gimnastyczne, Pobyt na świeżym powietrzu