ZDROWY JAK RYBA

  1. Zdrowy jak ryba- burza mózgów, wyjaśnienie powiedzenia „ zdrowy jak ryba”
  2. Piramida zdrowia- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i kondycji fizycznej
  3. Niezdrowe czy zdrowe? Ćwiczenia w klasyfikowaniu, segregowanie produktów
  4. Koktajlowa bomba- zajęcia kulinarne, przygotowanie koktajlu owocowego i degustacja, zapoznanie z urządzeniem SOKOWIRÓWKA
  5. Co tak pachnie? Zabawa sensoryczna, stymulowanie węchu
  6. Królowa bałaganiara- słuchanie wiersza D. Gellner i jego treści. Rozmowa nt. Dbania o czystość.
  7. Zarazki precz- zabawa badawcza
  8. W gabinecie lekarskim- utrwalanie numerów alarmowych, chorobowy savoir-vivre- ustalanie zasad zachowania podczas wizyty u lekarza
  9. Zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 9
  10. Zdrowe zęby mam bo o nie dbam- rozmowa nt. Dbania o zęby i zabawa logopedyczna
  11. Szczepionka- słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej. Rozmowa nt. Jego treści
  12. Prawda czy fałsz- zabawa dydaktyczna utrwalająca omawianą tematykę
  13. 4, 5 latki Karty Pracy- wybranie, kolorowanie , dorysowywanie zdrowych produktów, historyjka obrazkowa- porządkowanie obrazków
  14. Ludzik zdrowia i choroby- tworzenie kolarzy z wycinków gazet
  15. Plakietka dzielnego pacjenta-rysowanie z wyobraźni, projektowanie wg. własnego pomysłu na szablonie koła
  16. Ćwiczenia poranne codziennie, ćwiczenia gimnastyczne 1 x w tygodniu, pobyt na świeżym powietrzu

 

 

 

 

SZTUKA WOKÓŁ NAS

  1. Sztuka- ćwiczenie spostrzegawczości i rundka z dokończeniem zdania „ SZTUKA TO...”
  2. Jak się czuję gdy...? zabawy dramowe, przedstawienie za pomocą mimiki, gestu jak się czujemy w różnych sytuacjach
  3. Tańcząca kropelka wody- zabawa muzyczna
  4. 4, 5 latki- ćwiczenie kreatywności, projektowanie i tworzenie własnej rzeźby i obrazu, projektowanie ogrodu na podstawie kodu, ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie instrumentów po śladzie.
  5. Tak czy nie? Aktywna ewaluacja zajęć
  6. Kolorowe kredki- zabawa orientacyjno-porządkowa
  7. Rzeźbiarstwo to ciężka praca- zabawa dydaktyczna. Wzbudzanie podziwu zawodem rzeźbiarza
  8. Zabytkowa waza- zabawy z literą W, zabawy słowne.
  9. Gdybym był/a rzeźbiarzem/ką to....- zabawy językowe, dokończenie zdania przez dzieci
  10. Co słychać na budowie? Zabawy dźwiękonaśladowcze
  11. Architektura- oglądanie albumów i książek, wyjaśnienie pojęcia „ architektura”
  12. Jak powstaje dom- historyjka obrazkowa ukazująca powstanie budowli od projektu do wykonania
  13. Klockolandia- zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków, konstruowanie wieży według projektu nauczyciela
  14. Który budynek jest najwyższy? Zabawy matematyczne, stosowanie określeń „ wysoki, wyższy, najwyższy
  15. Muzyka przyjemna dla ucha- aktywne słuchanie muzyki z wykorzystaniem elementów metody B. Strauss
  16. Muzyk- zabawy ortofoniczne doskonalące aparat mowy oraz słuch
  17. Kto to jest? Wyjaśnienie znaczenia słów KOMPOZYTOR, DYRYGENT, ORKIESTRA
  18. Muzyczne nutki- zabawy matematyczne doskonalące umiejętność przeliczania ze zwróceniem uwagi na kardynalny i porządkowy aspekt liczby.
  19. Panna Kreseczka- słuchanie i omówienie wiersza W. Chotomskiej na podstawie teatrzyku sylwet, pokaz dzieł malarskich.
  20. Jaka to głoska? Analiza i synteza sylabowa wyrazów, wskazywanie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie.
  21. Martwa natura- praca plastyczna , malowanie farbami kompozycji przygotowanej przez nauczyciela.
  22. DZIEŃ KOBIET- SALON PIĘKNOŚCI I STREFA RELAKSU, przygotowanie niespodzianki dla dziewczynek

 

 

PŁYNIE WISŁA PŁYNIE

  1. Nasza Wisła- słuchanie wiersza T. Plebańskiego, rozmowa nt. Treści. Pokazywanie na mapie biegu Wisły, wyjaśnienie co to jest herb i co symbolizuje
  2. Stolica- rozmowa kierowana, oglądanie ilustracji przedstawiających Warszawę, wysłuchanie Legendy o Warsie i Sawie. Pokaz Herbu Warszawy.
  3. Kraków- rozmowa, odnajdywanie, zapoznanie z ciekawymi miejscami Krakowa ( zabytki, budowle). Zapoznanie z herbem Krakowa
  4. Słuchanie legendy o Toruńskich piernikach, wskazywanie Torunia na mapie, poznanie zabytków i postaci Mikołaja Kopernika.
  5. Będę jak Kopernik- zabawa badawcza, prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków
  6. Gdańsk- rozmowa kierowana, przedstawienie ogólnych wiadomości nt. Gdańska, budowle, ciekawe miejsca
  7. Polska- stworzenie albumu o najważniejszych miastach Polski ( Kraków, Warszawa, Toruń, Gdańsk), Wykonywanie codziennie strony do albumu, kolorowanie obrazków, stworzenie smoka metodą origami, wydzieranka z kolorowego papieru, rysowanie z wyobraźni.
  8. Słuchanie Hejnału z wieży Mariackiej
  9. Smok- ćwiczenia oddechowe
  10. Smoki i smoczki- tworzenie zbiorów, klasyfikowanie wg. Wielkości i koloru
  11. Jedziemy na wycieczkę do Gdańska- opowieść ruchowa
  12. Wspomnienia z nad morza- zabawa relaksacyjna
  13. Ćwiczenia poranne codziennie, ćwiczenia gimnastyczne 1x w tygodniu, pobyt na świeżym powietrzu

 

 

 

 

 

 

 MROŹNE KRAINY

  1. Globusowe wyprawy- wskazywanie Arktyki i Antarktydy na globusie, rozmowa, dostrzeganie różnic miedzy miejscami
  2. Zimowa wyprawa- zabawa dydaktyczna, wybieranie garderoby adekwatnej do pory roku
  3. Pingwiny i niedźwiedzie- zabawa ruchowa z elementami czworakowania
  4. Zabawy z lodem- zabawy badawcze, obserwacja zamarzania i topienia się lodu pod wpływem temperatury, stymulowanie dotyku
  5. Lodowa Grenlandia- pokaz filmu i rozmowa, zapoznanie z Grenlandią
  6. Inuita- pogłębianie informacji na temat mieszkańców Grenlandii, praca plastyczna.
  7. Zakochani Inuici- zabawa naśladowcza
  8. „N” jak.... ćwiczenie koordynacji wzrokowo-słuchowej, prezentacja obrazu graficznego „N”, „n”
  9. Wodna ścieżka- zabawa sensoryczna, ćwiczenie równowagi
  10. Tajemnicza cisza- zabawa relaksacyjna, stymulowanie słuchu
  11. Miś i foka- słuchanie opowiadanie W. Dulemby i rozmowa na temat jego treści, zwrócenie uwagi na zwierzęta
  12. Puchate misie- zajęcia plastyczne, wykonanie niedźwiedzia polarnego z papierowego talerzyka i bibuły
  13. W świecie pingwinów- rozmowa, poznanie ciekawostek na temat życia pingwinów
  14. Ile rybek zje pingwinek?, Zamrożone rybki- Zabawy matematyczne
  15. Pingwiny- zabawa plastyczna z wykorzystaniem plasteliny
  16. Długie noce, długie dnie- słuchanie fragmentu opowiadania Cz. Centkiewicza „Anaruk , chłopiec z Grenlandii” rozmowa na temat dnia i nocy polarnej
  17. Globusowe zagadki- zabawy z globusem, utrwalanie nazw podanych lądów.
  18. Ćwiczenia poranne, Ćwiczenia gimnastyczne, Pobyt na świeżym powietrzu