Tutaj rosły paprocie

 

  • Poznanie litery „ k, K” , analiza i synteza słuchowa, próby czytania.

  • Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Tymek na tropie dinozaurów” – rozmowa na temat utworu. Poznanie prawdopodobnych przyczyn wyginięcia dinozaurów

  • Wykonanie dinozaura z papieru – doskonalenie wycinania

  • Słuchanie utworu M. Terlikowskiej „ Węglowa rodzinka” – rozmowa na temat tego jakie produkty pochodzą z węgla

  • Poznanie pracy górnika na podstawie filmu edukacyjnego

  • Słuchanie opowiadania „ O czym szeptały iskierki” – rozmowa na temat tego skąd mamy węgiel. Poznanie właściwości fizycznych węgla i soli kuchennej

  • Poznanie liczby 5, przeliczanie w zakresie 5 za pomocą liczebników głównych i porządkowych

  • Zabawy w kodowanie

  • Pieczenie i lukrowanie pierników

  • Andrzejki

Znamy te baśnie

 

  • Poznanie literki „ d, D”, analiza i synteza słuchowa, próby czytania

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Baba – Jaga na basenie ” - rozmowa na temat zwyciężania dobra nad złem, dostrzeganie humoru w wysłuchanym utworze

  • Wykonanie własnych bajeczek, poznanie osób które tworzą bajki

  • Wykonanie pracy plastycznej – Księżniczka na zamku

  • Poznanie figury geometrycznej – prostokąta i jego cech charakterystycznych, rozpoznawanie poznanych figur geometrycznych

  • Wykonywanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej

  • Słuchanie baśni i bajek
  • Udział w zabawach z okazji Dnia Kredki

  • Zabawy w kodowanie

W świecie teatru

 

  • Wycieczka do manufaktury bombek w Krośnicach, poznanie etapów powstawania bombek, udział w warsztatach

  • Poznanie literki „t, T”, analiza i synteza słuchowa, próby czytania

  • Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Marzenia senne” – rozmowa na temat treści utworu

  • Rozwiązywanie zagadek słownych

  • Poznanie liczby 4, przeliczanie za pomocą liczebników głównych i porządkowych

  • Rozmowa na temat teatru , jego budowy, funkcji jaka spełnia.

  • Udział w przedstawieniu „ Szewczyk Dratewka”

  • Poznanie różnych rodzajów pacynek występujących w teatrze

  • Pasowanie na przedszkola

Jesienne nastroje

  • Utrwalenie kolorów, nazw i wyglądu figur geometrycznych

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „ Sposób na nudę”. Burza mózgów „ Co robić podczas jesiennej szarugi”

  • Poznanie liter „ i, I”, analiza i synteza słuchowa

  • Wykonanie doświadczenia pozwalającego sprawdzić , które przedmioty pływają a które toną

  • Poznanie cyklu krążenia wody w przyrodzie

  • Poznanie i wyznaczanie części wspólnej zbiorów

  • Poznanie zjawisk atmosferycznych: deszcz, burza, ulewa. Skutków zbyt wielkich opadów deszczu lub jego braku.

  • Udział w uroczystości – Święta Niepodległości